top of page
COGITO_1.jpg

NASZA WIZJA

Nastolatek to Sowa!

Mózg nastolatka pracuje w rytmie podobnym do mózgu sowy. Jak to jest? Sowa jest aktywna do późnej nocy, a konieczność wczesnego wstawania wywoÅ‚a u niej znużenie, zniechÄ™cenie no i ograniczy sprawność umysÅ‚owÄ…, w naszym przypadku - efektywność nauki. W odróżnieniu od skowronka, sowa ma inny rytm dobowy. Późno wstaje... i późno siÄ™ kÅ‚adzie.

METAUMIEJĘTNOŚCI

COGITO_3.jpg

Era technologiczna odbiera nam konieczność wykonywania ciężkich prac fizycznych, daje potężne możliwoÅ›ci informacyjno-komunikacyjne, logistyczne i gospodarcze. Pytanie jednak czy przy takim obrocie spraw wiemy dokÄ…d dążymy? Otóż, my tak. Poniżej przedstawiamy 5 nadrzÄ™dnych cech, które prócz podrÄ™cznikowej wiedzy, wzmacniamy u każdego ucznia, w procesie ksztaÅ‚cenia.

ODCZUWANIE

Emocje są skałą macierzystą wyższości intelektualnej naszego gatunku. Jako jedyni jesteśmy w stanie kontrolować nasze działania w oparciu o bardziej rozwiniętą i stale rozwijającą się korę przedczołową - odpowiada ona między innymi za związki przyczynowo skutkowe. Czy aby na pewno z tego korzystamy?

COGITO_2.jpg

OBSERWOWANIE

Dostrzeganie i analiza problemu z trzech perspektyw - z wÅ‚asnej, innych otaczajÄ…cych nas osób oraz z holistycznego punktu widzenia prowadzi nas do pracy zespoÅ‚owej oraz szybszego zażegnania konfliktu, jeżeli takowy siÄ™ pojawi, a tego możemy być pewni.

​Prócz firm, które zajmujÄ… siÄ™ badaniem rynku dostosowanego do potrzeb klienta sÄ… też takie – i jest ich obecnie zdecydowanie wiÄ™cej – które widzÄ… wartość zysków ponad satysfakcjÄ™ klienta.

WYOBRAŻANIE

Jedynie ci, którzy marzÄ… sÄ… w stanie wprowadzać innowacje.

​Wyobraźnia jest elementarnym czynnikiem kreatywnoÅ›ci, a szkolnictwo celowo usuwa jego rolÄ™ kosztem produktywnoÅ›ci. Nie ma w tym momencie żadnego formalnego treningu, który wpÅ‚ywaÅ‚by bezpoÅ›rednio na przekraczanie granic i tworzenie rzeczy niemożliwych.

COGITO_1_edited.jpg

TWORZENIE

Kreatywność nie da swoich owoców, jeżeli nie bÄ™dziemy gotowi na to, by pobrudzić sobie rÄ™ce. Tworzenie jest obowiÄ…zkiem wszystkich innowatorów, a każda, nawet najwspanialsza idea pozostanie w strefie pomysÅ‚ów, jeżeli wybierzemy Å›cieżkÄ™ wstrzymywania siÄ™ od kreatywnoÅ›ci.​

​

NAUCZANIE

Uczenie siÄ™ jest najszybszÄ… drogÄ…, by stać siÄ™ kreatywnym.​ Innowatorzy uczÄ… siÄ™ gÅ‚Ä™boko odczuwać, uczÄ… siÄ™ uważnie obserwować, uczÄ… siÄ™ jak marzyć i uczÄ… siÄ™ jak tworzyć. Bezpiecznie zatem można powiedzieć, że uczenie siÄ™ jest prawdopodobnie najistotniejszym z talentów, jaki możemy posiąść w erze technologicznej.

KONTAKT

Poniedziałek - Piątek godz. 10:00 - 17:00

ul. Ruska 3/4, budynek B, III piętro

+48 71 307 20 11

  • Facebook
  • Instagram

Dziękujemy za przesłanie!

© 2021-2023 Liceum OgólnoksztaÅ‚cÄ…ce COGITO

bottom of page