top of page
COGITO_1.jpg

NASZA WIZJA

Nastolatek to Sowa!

Mózg nastolatka pracuje w rytmie podobnym do mózgu sowy. Jak to jest? Sowa jest aktywna do późnej nocy, a konieczność wczesnego wstawania wywoła u niej znużenie, zniechęcenie no i ograniczy sprawność umysłową, w naszym przypadku - efektywność nauki. W odróżnieniu od skowronka, sowa ma inny rytm dobowy. Późno wstaje... i późno się kładzie.

METAUMIEJĘTNOŚCI

COGITO_3.jpg

Era technologiczna odbiera nam konieczność wykonywania ciężkich prac fizycznych, daje potężne możliwości informacyjno-komunikacyjne, logistyczne i gospodarcze. Pytanie jednak czy przy takim obrocie spraw wiemy dokąd dążymy? Otóż, my tak. Poniżej przedstawiamy 5 nadrzędnych cech, które prócz podręcznikowej wiedzy, wzmacniamy u każdego ucznia, w procesie kształcenia.

ODCZUWANIE

Emocje są skałą macierzystą wyższości intelektualnej naszego gatunku. Jako jedyni jesteśmy w stanie kontrolować nasze działania w oparciu o bardziej rozwiniętą i stale rozwijającą się korę przedczołową - odpowiada ona między innymi za związki przyczynowo skutkowe. Czy aby na pewno z tego korzystamy?

COGITO_2.jpg

OBSERWOWANIE

Dostrzeganie i analiza problemu z trzech perspektyw - z własnej, innych otaczających nas osób oraz z holistycznego punktu widzenia prowadzi nas do pracy zespołowej oraz szybszego zażegnania konfliktu, jeżeli takowy się pojawi, a tego możemy być pewni.

Prócz firm, które zajmują się badaniem rynku dostosowanego do potrzeb klienta są też takie – i jest ich obecnie zdecydowanie więcej – które widzą wartość zysków ponad satysfakcję klienta.

WYOBRAŻANIE

Jedynie ci, którzy marzą są w stanie wprowadzać innowacje.

Wyobraźnia jest elementarnym czynnikiem kreatywności, a szkolnictwo celowo usuwa jego rolę kosztem produktywności. Nie ma w tym momencie żadnego formalnego treningu, który wpływałby bezpośrednio na przekraczanie granic i tworzenie rzeczy niemożliwych.

COGITO_1_edited.jpg

TWORZENIE

Kreatywność nie da swoich owoców, jeżeli nie będziemy gotowi na to, by pobrudzić sobie ręce. Tworzenie jest obowiązkiem wszystkich innowatorów, a każda, nawet najwspanialsza idea pozostanie w strefie pomysłów, jeżeli wybierzemy ścieżkę wstrzymywania się od kreatywności.

NAUCZANIE

Uczenie się jest najszybszą drogą, by stać się kreatywnym.​ Innowatorzy uczą się głęboko odczuwać, uczą się uważnie obserwować, uczą się jak marzyć i uczą się jak tworzyć. Bezpiecznie zatem można powiedzieć, że uczenie się jest prawdopodobnie najistotniejszym z talentów, jaki możemy posiąść w erze technologicznej.

KONTAKT

Poniedziałek - Piątek godz. 10:00 - 17:00

ul. Ruska 3/4, budynek B, III piętro

+48 71 307 20 11

  • Facebook
  • Instagram

Dziękujemy za przesłanie!

bottom of page