NASZA WIZJA
Nastolatek to Sowa!
Mózg nastolatka pracuje w rytmie podobnym do mózgu sowy. Jak to jest? Sowa jest aktywna do późnej nocy, a konieczność wczesnego wstawania wywoła u niej znużenie, zniechęcenie no i ograniczy sprawność umysłową, w naszym przypadku - efektywność nauki. W odróżnieniu od skowronka, sowa ma inny rytm dobowy. Późno wstaje... i późno się kładzie.
METAUMIEJĘTNOŚCI
Era technologiczna odbiera nam konieczność wykonywania ciężkich prac fizycznych, daje potężne możliwości informacyjno-komunikacyjne, logistyczne i gospodarcze. Pytanie jednak czy przy takim obrocie spraw wiemy dokąd dążymy? Otóż, my tak. Poniżej przedstawiamy 5 nadrzędnych cech, które prócz podręcznikowej wiedzy, wzmacniamy u każdego ucznia, w procesie kształcenia.
ODCZUWANIE
Emocje są skałą macierzystą wyższości intelektualnej naszego gatunku. Jako jedyni jesteśmy w stanie kontrolować nasze działania w oparciu o bardziej rozwiniętą i stale rozwijającą się korę przedczołową - odpowiada ona między innymi za związki przyczynowo skutkowe. Czy aby na pewno z tego korzystamy?
OBSERWOWANIE
Dostrzeganie i analiza problemu z trzech perspektyw - z własnej, innych otaczających nas osób oraz z holistycznego punktu widzenia prowadzi nas do pracy zespołowej oraz szybszego zażegnania konfliktu, jeżeli takowy się pojawi, a tego możemy być pewni.
Prócz firm, które zajmują się badaniem rynku dostosowanego do potrzeb klienta są też takie – i jest ich obecnie zdecydowanie więcej – które widzą wartość zysków ponad satysfakcję klienta.
WYOBRAŻANIE
Jedynie ci, którzy marzą są w stanie wprowadzać innowacje.
Wyobraźnia jest elementarnym czynnikiem kreatywności, a szkolnictwo celowo usuwa jego rolę kosztem produktywności. Nie ma w tym momencie żadnego formalnego treningu, który wpływałby bezpośrednio na przekraczanie granic i tworzenie rzeczy niemożliwych.
TWORZENIE
Kreatywność nie da swoich owoców, jeżeli nie będziemy gotowi na to, by pobrudzić sobie ręce. Tworzenie jest obowiązkiem wszystkich innowatorów, a każda, nawet najwspanialsza idea pozostanie w strefie pomysłów, jeżeli wybierzemy ścieżkę wstrzymywania się od kreatywności.
NAUCZANIE
Uczenie się jest najszybszą drogą, by stać się kreatywnym. Innowatorzy uczą się głęboko odczuwać, uczą się uważnie obserwować, uczą się jak marzyć i uczą się jak tworzyć. Bezpiecznie zatem można powiedzieć, że uczenie się jest prawdopodobnie najistotniejszym z talentów, jaki możemy posiąść w erze technologicznej.
KONTAKT
Poniedziałek - Piątek godz. 10:00 - 17:00
ul. Ruska 3/4, budynek B, III piętro
+48 71 307 20 11